Edunvalvonta

Jäsenyytesi on tärkeä niin meille kuin koko Senioriliitolle.
Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Yhdistyksessä

Pitäjässämme on yhteistoimintaa eri eläkeläisyhdistysten välillä. Eläkeläisten edunvalvontaa kunnallispolitiikassa ja hiukan muunlaistakin yhteistoimintaa varten on perustettu aikanaan yhteistyötoimikunta.

Kansallisten Senioreiden edustajina yhteistyötoimikunnassa ovat Kauko Ketelä, Aulikki Sihto ja Riitta Nyman-Nikula..

Kuntamme vanhus- vammaisneuvostoon Kansallisista Senioreista kuuluu Ritva Raivio.

Piirissä

Pohjanmaan Senioripiiri vaikuttaa eläkeläisten edunvalvonnassa kunta- ja valtakunnan tason eläkeläispolitiikassa myös alueellamme toimivien muiden eläkeläispiirien ja -järjestöjen kanssa yhteistoimin. Senioripiiri seuraa alueellamme eläkeläisille ja ikäihmisille suunnattujen palvelujen saatavuutta ja riittävyyttä.

Valtakunnallisesti

Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto valvoo jäsentensä eli eläkeläisten taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.