Retket ja matkat 2023

Teatterimatka Seinäjoelle tehtiin 10.3.23 Patruunatehdasta katsomaan. Mukana oli 25 osallistujaa.

16.7. bussi vei meidät ensin Sotkanpesään Kauhajoelle, jossa näimme teatteri Kajon esityksen Ulvova Mylläri. Esityksen jälkeen Kauhajoen kaupungintalolla söimme maittavan lounaan ennen kotimatkaa. Matkassa mukana 25 henkeä.

Perinteinen kesäretki Alajoelle Jussin Jokisaunoille tehtiin 9.8. klo 12 - 14. Maittavan lohikeiton ja kahvin mokkoosten kera saimme nauttia mukavassa seurassa aurinkoisessa säässä. Osallistujia 17 henkeä.

Sokkoretkeä varten kokoontui kolmekymmentä henkeä bussiin 24.8. aamulla klo 9 matkahuollon pihassa. Sää ei aamulla luvannut kovin hyvää - oli tuulista ja sadetta. Kuskimme Rannan Timo ei oikein tiennyt mitä tietä pitäisi Siltalan ristillä lähteä. Viimein selvisi suunta kohti Peräseinäjokea Alaasentietä pitkin. Virroilla maittoi kahvit ja matka jatkui eteenpäin. Lopulta tulimme Mänttään ja silloin jo aurinkokin paistoi! Matkan päämäärä oli ensin Serlachius-museo Gustaf, jossa saimme olla työnhakijoina 50-luvun Serlachius-yhtiön pääkonttorissa. Tutustuimme myös Mäntän kauniiseen kirkkoon ja Serlachius-museo Göstaan. Päivä oli antoisa ja aurinkoinen.

Anora Koskenkorvan tehtaaseen pääsimme tutustumaan 21.11. Tehtaan toiminnasta ja histoeiasta meille kertoi mielenkiintoisesti Merja Marttila. Lopuksi kierrimme eri osastoja tehtaalla.

Yhdistyksen joulujuhla pidettiin 14.12. klo 12 - 15 Kestikartanossa, jossa oli mukana 20 henkeä. Seurakuntapastori Niina Hangasmaa johdatti puheessaan ja yhteislauluin meidät joulun sanoman äärelle. Joulupuuro maistui ja lopuksi torttukahvit. Arpajaisista lähes jokainen sai jotakin kotiin viemistä mukaansa.

Lisää kuvia vuoden tapahtumista löydät täältä.