Edunvalvonta

Jäsenyytesi on tärkeä niin meille kuin koko Senioriliitolle.
Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Paikallisesti Ilmajoella

yhdistyksemme on jäsenenä Yhteistyötoimikunnassa, jossa meidän edustajina ovat  Ritva Raivio, Aulikki Sihto, Eila Sihto

Vanhus- vammaisneuvostossa edustajana on puheenjohtaja Ritva raivio.

Piirissä

Pohjanmaan Senioripiiri ry vaikuttaa eläkeläisten edunvalvonnassa kunta- ja valtakunnan tason eläkeläispolitiikassa myös alueellamme toimivien muiden eläkeläispiirien ja -järjestöjen kanssa yhteistoimin. Senioripiiri seuraa alueellamme eläkeläisille ja ikäihmisille suunnattujen palvelujen saatavuutta ja riittävyyttä.

Valtakunnallisesti

Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.